Altın Gün, ‘On’ adını taşıyan 2018 çıkışlı albümlerinden bu yana Anadolu’nun kültürünü çoğu Avrupalı olan müzisyenle dünyaya dinletmeye devam ediyor. Festivallerin aranan grubu yeni albümü ‘Aşk’ı bugün dinleyicilerle buluşturdu.

Altın Gün, Türk, Hollandalı ve İngiliz üyeleriyle sahip olduğu çokkültürlü dokusunu Anadolu’nun asırlık ezgilerini harmanlıyor. Özellikle 1970’lerde ortaya çıkan Anadolu saykodelik altyapılı müziklerden etkilenen grup, ilk albümlerinden itibaren bu çizgilerinin ısrarcı bir biçimde takipçisi. Kendilerinden sonra bu işe el atan pek çok müzisyen ve topluluğa da ilham olmayı başaran Altın Gün merakla beklenen yeni albümleri ‘Aşk’ı dinleyiciyle buluşturdu.

Albümün habercisi EP

Merve Daşdemir, Musa Ecevit, Jasper Verhulst, Thijs Elzinga, Chris Bruining ve Daniel Smienk’ten oluşan Altın Gün yeni stüdyo albümlerinin habercisi olan ‘Su Sızıyor’ adlı EP’lerini 2023’ün başında dinleyicilerle buluşturmuştu. Bugün itibarıyla dijital platformlarda ve artık az sayıda kalan müzik marketlerde satışa sunulan ‘Aşk’ albümü, grubun o alıştığımız 1970’li yılların saykodelik esintilerini barındırıyor.

Türkiye’nin yanı sıra Avrupa  ve Amerika’nın da aranın festival gruplarından biri haline gelen Altın Gün, yabancı basının da uzun süredir radarında. Özellikle son yıllarda 1970’lerin Türk saykodelik şarkılarının popüler olması Altın Gün’ün gördüğü ilgiyi daha da artırmış durumda. The Weeknd gibi müzisyenler şarkılarında sample olarak Türk müziğini kullanmaya başlamışken ilginin bu boyutlara gelmesi de gayet normal.

Beklenen ‘Leylim Ley’ yorumu

2021’deki ‘Yol’ albümünden sonra sevenlerine yeniden bir albüm kıyağı geçen Altın Gün’ün ‘Aşk’ında dikkat çekici eserler yer alıyor. Hazırsanız saymaya başlıyoruz. ‘Badi Sabah Olmadan’ ile açılış yapan albüm, ‘Su Sızıyor’ ile devam ediyor. Zülfü Livaneli bestesi ‘Leylim Ley’ yorumuyla devam eden albüm ‘Dere Geliyor’ ve ‘Çıt Çıt Çedene’ ile Anadolu coğrafyasında gezinmeye devam ediyor.

Selami Şahin’in ‘Rakıya Su Katamam’ bestesiyle biraz daha yakın döneme göz kırpan albüm, ‘Canım Oy’ ve ‘Kalk Gidelim’ ile Anadolu’nun kadim müzikal geçmişine selam duruyor. Albümün kilit noktalarından biri kuşkusuz Âşık Veysel’in ‘Güzelliğin On Para Etmez’ bestesi. Grubun gelenekle saykodelik hareketi buluşturduğu albüm ‘Doktor Civanım’ ile son buluyor.

Keman virtüözü Maksim Vengerov İstanbul’a geliyor