Tüm dünya geçen hafta sonu ‘Oppenheimer’ ve ‘Barbie’ sayesinde sinemaların yolunu hatırladı. Sinema salonlarında kuyruklar vardı. Kimi seyirciler bilet bulamamaktan şikayetçiydi… “Sinema öldü” diye son yıllarda çığırtkanlık yapan dijital platformlar herhalde bir köşeye geçip tırnaklarını yiyorlardır. Çünkü hep istedikleri ama bir türlü elde edemedikleri bir ‘başarı’, günümüz tabiriyle seyirciyle bir etkileşim içerisindeydi bu iki film.
Tabii bu ilgi gişe rakamlarına da yansıdı. Önce dünya rakamlarını verelim. ‘Oppenheimer’ın ilk üç günlük dünya hasılatı 174 milyon dolar. ‘Barbie’nin ise 337 milyon dolar. 180 milyon dolarlık bütçeye sahip olan ‘Oppenheimer’ ile 150 milyon dolarlık bir bütçesi olan ‘Barbie’ için ilk elden bu hasılatlarla yapım maliyetlerini çıkardıkları söylenebilir.
Tüm zamanların en iyi dördüncü hafta sonu açılışı
Türkiye’de ise durum biraz farklı. İlk üç günde ‘Oppenheimer’ı 360 bin kişi, ‘Barbie’yi ise 390 bin seyirci izledi. ABD’de ise şöyle bir tablo vardı karşımızda ‘Barbie’ 155 milyon dolarla yılın en iyi açılış yapan filmi oldu. ‘Oppenheimer’ ise 89.5 milyon dolarlık bir hasılat elde etti ilk üç günde. Bu hafta sonu ‘Barbenheimer’ olarak tarihe de geçti. Çünkü hafta sonu toplamda 301.6 milyon dolarlık bir hasılat edildi. Tüm zamanların en çok gişe yapan dördüncü hafta sonu oldu.
Biri Warner Bros. (Barbie), diğeri Universal (Oppenheimer) yapımı olan iki filmin yarattığı etkinin bir süre devam edeceği de açık. Lakin filmleri sinemada izleme tedrisatından geçen insanlar için şaşılacak bir şey yok aslında. İki film de aylardır farklı tanıtım stratejileriyle sinema seyircilerini meraklandırmayı başarmak için uğraşıyorlardı.
Barbie’nin yapım bütçesi kadar tanıtım bütçesi var
Mesela 150 milyon dolara çekilen ‘Babie’nin tanıtım bütçesinin de 150 milyon dolar olduğu açıklandı. Agresif bir tanım strateji seçilmişti. Neredeyse dünya üzerindeki tüm pembe rengin bitmesine neden olacak kadar agresif bir biçimde ‘Barbie’ her yerde karşımıza çıkmaya başladı. ‘Oppenheimer’ daha soğukkanlı bir tanımı stratejisini seçmişti. 80 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldı. Yönetmen Chistopher Nolan’ın personası üzerine kuruluydu tanımı stratejisi de…
Sonuç olarak gelinen noktada seyirci iki film için dijital platformların sunduğu konfor alanında çıkıp sinemalara akın ettiler. Ve ‘Barbenheimer’ sinema öldü diyenlerin ağzına bir parmak acı çalmış oldu.