Nil nehrinin bereketi insanın içine işleyen seslere de yansıyor. Ümmü Gülsüm hatta Dalida ve derken şimdi de Fatma Said. Sanat yaşamının daha başlarında genç bir soprano olarak Leyla Gencer Şan Yarışması’nda birincilik kazanan sanatçı, bugün artık dünyanın saygın sopranolarından biri. Dün gece İstanbul, bu büyülü sesi ağırladı. Carlo Tenan’ın sanat yönetmeni sıfatıyla çıkıp Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nı yönettiği ilk konserde Mısırlı sopranonun sesinden İtalyanca aryalar yankılandı.
Fatma Said’den ‘Yiğidim Aslanım’ yorumu
Konserin sonunda yeniden sahneye gelen Said, önce doğup büyüdüğü ülkesinin en büyük bestecilerinden Muhammed Abdülvahab’ın bir eserini seslendirdi ardından da yıla damga vuracak bir kapanışla geceyi noktaladı. Seslendireceği son şarkının sunumu öncesi müzikseverlerle birkaç kelime Türkçe hitap eden solist, herkesin eşlik etmesini rica edip ‘Yiğidim Aslanım’ şarkısını seslendirmeye başladı. Duru sesiyle şarkıyı seslendiren Fatma Said’in performansı sonrası salondaki müzikseverler Mısırlı sopranoyu dakikalarca ayakta alkışladı.
Konserin ardından kuliste sohbet etme fırsatı bulduğumuz Fatma Said’e İstanbul’a dair izlenimlerini sorduk. 2021 yılında da İstanbul’da bir konser veren ödüllü soprano, Mısır ve Türkiye’nin kültürel yakınlıklarını vurgulayıp İstanbul’a olan hayranlığını dile getirdi. İki yıl önceki konserde kendisine hediye ettiğim ‘Leyla Gencer’ biyografisini kitaplığında koruduğunu belirten Said’i, ‘Yiğidim Aslanım’ şarkısındaki performans için tebrik ettiğimde aldığım karşılık mütevazılığının güzel bir örneği oldu. Şarkıyı “söylemeye çalıştığını” belirten soprano, hem konserde hem de kuliste enerjisiyle de dikkat çekti. Zira kendisi bir süredir hava değişiminden mustaripti.
Roma’nın çamlarından İstanbul’un Boğazı’na
Gelelim bu Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın bu sezonki en özel konserlerineden biri olan ‘ BİFO ile İtalyan Opera Esitisi’ konserinin programında yer alan diğer parçalara. 2021 yılında klasik müzik dünyasının en prestijli ödüllerinden Opus Klassik’de ödül kazanan Mısırlı soprano, iki bölümden oluşan dün akşamki konserin ilk yarısında Mozat’ın ‘Don Giovanni’ operasından seçme aryaları seslendirdi. Ardından da operanın bir diğer başyapıtı Giuseppe Verdi’nin ‘La Traviata’ ve ‘Maskeli Balo’sundan iki bölüm icra edildi. Zorlu PSM’ Turkcell Sahnesi’ndeki konserin ikinci yarısında ise Gioacchino Rossini’nin ‘Sevil Berberi’ ile Ottorino Respighi’nin ‘Roma Çamları’ müzikseverlerle buluştu. İtalyan besteci Respighi’nin bu çok sevilen bestesinin performansına mevcut orkestraya ek olarak üflemeli enstruman çalan müzisyenler de katıldı.
Gecenin en beğenilen eserlerinden biri olan ‘Roma Çamları’, Türkiye sınırları içerisinde daha önce de pek çalınan eserlerden biri olmadığı için ayrı bir öneme sahipti. Konsere dair açmamız gereken parantezlerden bir diğeri ise orkestra şefi. Bu sezon itibarıyla BİFO’nun sanat yönetmenliğini üstlenen Şef Carlo Tenan için de bu oldukça özel bir konserdi. Daha önce BİFO’yu konuk şef sıfatıyla yöneten Tenan, bu kez orkestrayı sanat yönetmeni olarak yönetti. İtalyan maestro, önümüzdeki yıldan itibaren de BİFO’nun sürekli şefi olarak görevine devam edecek. Operaya, özellikle de İtalyan operasına olan tutkunluğuyla tanımam Tenan, özellile önümüzdeki yıldan itibaren programda daha fazya arya esintileri duymamız epey muhtemel.