Milano Moda Haftası çok güçlü markaların defileleriyle heyecan içinde geçti. Gucci’de şık babaanne dönemi kapandı. Prada’da tavandan slime aktı. Dolce Gabbana iç çamaşırını dışarı taşıdı. Fendi dozunda şıklık, Versace bir doz sıkıcılık sundu. Vazgeçilmeyen tek şey koleksiyonlardaki sadeleşme oldu.

Gucci Saga

Konuya meraklı olup House of Gucci filmini seyretmeyen kaldı mı? Adam Driver ve Lady Gaga’lı filmi sevmiştik. Bu sezon bir kez daha anladık ki Gucci’de drama bitmez, filmin devamının çekilmesi de mümkün olabilir. 

90’lı yıllardan başında markanın başına Tom Ford geçti. Markayı yepyeni bir kimlikle moda dünyasının en tepesine taşıdı. Seksi, lüks ve minimalist. 2005’te Gucci Salma Hayek’in kocası François Henri Pinault tarafından satın alınınca Tom Ford yeni yönetimle anlaşamayarak ayrıldı.

Bir bocalama döneminden sonra 2015’te Gucci’nin ikinci parlak dönemi başladı. Kreatif Direktör Alessandro Michele ve maksimalist şık babaannelerin podyuma taşınması… 

Gucci’nin önceki baş tasarımcısı Alessandro Michele ‘granny chic’ (babane şıklığı) diye tanımlanan tasarımlarını giyen modellerle

Son yıllarda Michele’nin “camp” (kitsh) tarzı her yerdeydi. Lüks hippiler ve dışlanmışların estetiği, logolu eşofmanlar, kürklü terlikler, Barış Manço saçları, dantel elbisesiyle Vogue kapağı olan Harry Styles, bebe yaka çiçekli fırfırlı entariler içinde Dakota Jonhson, Gucci sayesinde geç bir kariyer patlaması yaşayan Jared Leto ve kafası kolunda modeller o dönemin unutulmazlarıdır.

Tüm moda dünyası tarafından kopyalanıp hepimize birer inci kolye sattırmasının ardından nihayet satışlar hız kesti. Alessandro Michele’ye artık yeni bir şeyler yapması gerekliliği bildirildi. Tarih tekerrür etti, Michele bir anda Gucci’den ayrılıverdi.

Bu sene Napoli’li Sabato de Sarno markanın kreatif direktörü olarak atandı. İlk defilesini müthiş bir merak içerisinde geçen hafta izledik. Markanın bir kez daha “reset” edilmesine tanık olduk. Maksimal, romantik, tuhaf olan gitti, minimal, gerçekçi, giyilebilir bir seksilik geldi. 

Gucci 2024 İlkbahar/Yaz

Gucci’yi temsilen kullanılan koyu kırmızı renk, miniler, platformlu loafer’lar, minik taşlı sütyenler, hafif deri parçalar Sabato de Sarno’nun ilk koleksiyonunun önemli detaylarıydı.

Koleksiyon iyi yorumlar aldı. Ben yukarıda bahsettiğim iki tasarımcının kalibresini göremedim. Gucci’nin geçmişi yakma, bir anda stilini değiştirme huyunu ilk andan benimsemesi onun yolunu açacak mı göreceğiz. 

Prada, “Bir naylon poşet gibi”

Prada 2024 İlkbahar / Yaz koleksiyonu

Haftanın en iddialı defilelerinden biri de Prada’nınki idi. Podyumda tavandan akan slime fikrini önce erkek defilesinde kullanmışlar. Tabii benim gibi o defileyi izlemeyenlerden iseniz tavandan akan yaratık plasentası başta bayağı dikkatinizi dağıtmış olabilir. 

Sunum bir yana farklı bölümlerden oluşan kuvvetli bir koleksiyon izledik. Kıyafetlerde kimi zaman minimalist, romantik ya da maskülen etkiler öne çıktı.

Rüzgarda savrulan naylon poşet, dolayısıyla Amerikan Güzeli filmi çağrıştıran ve akla Katy Perry’nin ‘Like a plastic bag’ şarkısını da getiren şifon elbiseler çok şiirseldi. Geniş omuzlu ceketler ve gömlekler külotlarla tamamlanmıştı. Geniş omuzlu tulumlar ise gelecek sezonun best seller’i olmaya şimdiden aday. Deriden çalışılan oversize, bol cepli işçi yeleği gibi parçalar da hem erkek hem kadın koleksiyonunun gözdeleri.

Kim Jones Fendi’ye veda mı ediyor? 

Fendi 2024 İlkbahar/Yaz

Bu sezon son kez Fendi için çalıştığı dedikoduları dolaşan tasarımcı Kim Jones triko ve deri ağırlıklı bir koleksiyon sundu. Kim Jones son yılların en önemli tasarımcılarından biri. Fendi haricinde önce Louis Vuitton erkek ve halen de Dior erkek koleksiyonlarında da imzasını görüyoruz.

Defile ikonik dev Fendi çanta dekorları arasında yapıldı. 2000 başlarına atıf yapan bir başka moda markası daha. Renk blokları ve trikolardaki kesiklerle grafik unsurların önde olduğu bir koleksiyon sundu Jones. Deri ve triko gibi kolayca ağırlaşabilecek iki malzemeyi başarıyla kullanmış birkaç sezondur yarattığı modern, şık Fendi kadını imajını pekiştirmişti. Ticari ama yaratıcı bir tarzı, muhteşem renk kullanımı ve seksi modern kadın tiplemerini sevmiştik Kim Jones’lu Fendi’de. Bakalım gelecek sezon ne göreceğiz?

Dolce Gabbana iç dış ayrımını kaldırıyor

Dolce Gabbana 2024 İlkbahar/Yaz

Dolce Gabbana defilesini, sadece siyah, beyaz ve azıcık leopar deseni kullanarak gerçekleştirdi. Defilede tema iç giyim ile normal giyimin arasındaki sınırların kalkmasıydı. Çoğu kıyafette sütyen, külot, ince çorap ya da korse kombinin bir parçası şeklinde yorumlanmıştı. Giyimde kalıpları yıkmak bağlamında güzel bir yaklaşım. Dolce Gabbana’dan müşterisinin beklediği mükemmel dikimli ceket, pantolon ve şifon elbiseler de yer aldı podyumda. Ancak genel görüntüde sadeleşme ve iç çamaşırına rağmen bir maskülen taraf vardı. İşleme, desen ve renk cümbüşü sever Akdeniz kadını tiplemesine ara verildi, iyi de oldu.

Ve Versace

Versace 2024 İlkbahar / Yaz

Versace heyecanı düşük bir defile ile karşıladı sezonu. Bahar pastellerine ve Versace klasiklerine yer verilmişti. Sezona has minimalist yaklaşımı, 90’lara atfen podyumda Claudia Schiffer’ı, mükemmel işçiliği gördük. Podyum koleksiyonda yer alan temel deseni yansıtıyordu: Dama. Versace’nin sevdiği Mod tarzı miniler, seksi metal örme parçalar vardı. Olmayan şeyi en başta söyledim, şaşırmadık, aaa demedik. Zaten Claudia Schiffer da o yılların en ticari yüzü değil miydi?

Londra Moda Haftası: Yaratıcı ve kişisel bir sezon geliyor