Festivalde bugün: Kapalıçarşı’da ‘Kökler’e doğru bir yolculuk

Kökler temasıyla gerçekleşen 52. İstanbul Müzik Festivali, bu seçimin hakkını verecek bir konserle bu akşam karşımızda. Kapalıçarşı'da usta müzisyenleri bir araya getiren konser, şehrin müzikal zenginliğini yansıtıyor.

Köklere Seyir: İstanbul’un Sesleri

ŞİRİN PANCAROĞLU & HÜSEYİN KIYAK proje
ÖZATA AYAN tambur
TANER SAYACIOĞLU kanun
KEMAL CABA sinekemanı
SOKRATIS SINOPOULOS kemençe
VOLKAN ERTEM viyolonsel
ŞİRİN PANCAROĞLU çeng & arp
MUHAMMED CEYLAN ney
YAKO TARAGANO muganni
NATAN SİLİKİ muganni
NIKOS ANDRIKOS muganni
MURAT İÇLİNALÇA muganni
TATYOS KARAPEKMEZ muganni
MUSTAFA DOĞAN DİKMEN hanende
MÜNİP UTANDI hanende
ÇİĞDEM YARKIN hanende
BEKİR ÜNLÜATAER hanende
GÜZİN DEĞİŞMEZ hanende

Mekân: Kapalıçarşı, Kalpakçılar Caddesi
Tarih: 26 Mayıs Pazar
Saat: 19.00
Süre: 120’ (ara dahil)

İstanbul Yahudilerinin ilahileri

  • Anonim
    ‘Mizmor Le David’ (Nihavend İlahi)
  • Anonim
    ‘Odeha Ki Anitani’ (Rast İlahi)

Osmanlı’nın Yahudi bestekârlarından eserler

  • Tanburi İsak Efendi
    ‘Gülizar Peşrevi’
    ‘Bir hoş hırâm taze civân aldı gönlümüz’ (Gülizar Ağır Semai)
    ‘Bileydi derd-i derûnum o fitne-cû dilber’ (Gülizar Yürük Semai)
  • ‘İsak Varon
    ‘Baygın suların göğsüne yaslandı da bî-tâb’ (Hüseyni Şarkı)
  • Volkan Ertem
    ‘Tebriz Taksim’
  • Haham Nesim Sivilya
    ‘Âhû bakışlı bir civân’ (Tebriz Şarkı)
  • Şirin Pancaroğlu
    ‘Acem Taksim’
  • Hacı Faik Bey
    ‘Efendimsin cihânda itibârım varsa sendendir’ (Acem Ağır Semai, Güfte: Şeyh Galib)
  • Muhammed Ceylan
    ‘Rast Taksim’
  • Itrî
    ‘Rast Naat-ı Mevlana’
  • Özata Ayan
    ‘Suzidil Taksim’
  • Zekâi Dede
    ‘Yüce sultanım derde dermânım’ (Suzidil İlahi)
  • Dede Efendi
    ‘Ferahfeza Mevlevi Ayini’nin son selamı’
  • Zeki Mehmed Ağa
    ‘Ferahfeza Mevlevi Ayini’nin son peşrevi ve son yürük semaisi’

İstanbul Rumlarının ilahileri

  • Konstantinos Prigos
    ‘Osi is Hriston’ (Uşşak İlahi)
  • Moralı Petros
    ‘Anastaseos imera’ (Hüseyni Paskalya İlahisi)

Osmanlı’nın Rum bestekârlarından eserler

  • Sokratis Sinopoulos
    ‘Segâh Taksim’
  • Zaharya
    ‘Çeşm-i meygûnun ki bezm-i meyde cânân dönderir’ (Segâh Beste)
  • Volkan Ertem
    ‘Hüseyni Taksim’
  • Zaharya
    ‘Tal’atın devr-i kamerde mihr-i âlem mehtâb eder’ (Hüseyni Ağır Semai, Güfte: Nafiz)
  • Civan Ağa
    ‘Dil seni sevmeyen sevmede lezzet mi olur’ (Nihavend Şarkı)

İstanbul Ermenilerinin ilahileri

  • Anonim
    ‘Ov Zarmanali’ (Saba Zemzeme İlahi)
  • Anonim
    ‘Der Voğormya’ (Sultaniyegâh İlahi)
  • Neyzen Aziz Dede
    ‘Neveser Peşrevi’*

* Osmanlı’da ilk yaygın nota sistemi olan ve Ermeni harflerine benzetilerek oluşturulan Hamparsum notasyon kaynaklarından çevrilen bir eser

Osmanlı’nın Ermeni bestekârlarından eserler

  • Taner Sayacıoğlu
    ‘Bayatiaraban Taksim’
  • Hamparsum Limonciyan
    ‘Seni bir şuh-i cihân derler idi gerçek imiş’ (Bayatiaraban Ağır Semai)
  • Nigoğos Ağa
    ‘Var mı hacet söyleyim ey gül-tenim’ (Muhayyerkürdi Şarkı)
  • Bimen Şen
    ‘Bir haber ver ey sana noldu gülistanım benim’ (Acemaşiran Şarkı, Güfte: Baki)
  • Kemal Caba
    ‘Hicaz Taksim’
  • Nubar Tekyay
    ‘Ağlamış gülmüş cefâya durmadan yanmış gönül’ (Hicaz Şarkı)
  • Vasilaki
    ‘Kürdilihicazkâr Ağır Düyek Peşrev’
  • Mısırlı İbrahim Efendi
    ‘Sîneler aşkınla inler dîdeler mahmûr olur’ (Kürdilihicazkâr Ağır Aksak Şarkı)
  • Artaki Candan
    ‘Cismin gibi rûhun da güzel zannedip ey mâh’ (Kürdilihicazkâr Sengin Semai Şarkı)
  • Bimen Şen
    ‘Yüzüm şen hâtıram şen meclisim şen mevkîim gülşen’ (Kürdilihicazkâr Curcuna Şarkı)
  • Artaki Candan
    ‘Cismin gibi rûhun da güzel zannedip ey mâh’ (Kürdilihicazkâr Sengin Semai Şarkı)
  • Hacı Arif Bey
    ‘Muntazır teşrîfine hazır kayık’ (Kürdilihicazkâr Aksak Şarkı)
  • Kemani Sebuh
    ‘Kürdilihicazkâr Nimsofyan Sirto’

KONSERE DOĞRU
18.00-18.30
Şirin Pancaroğlu ve Hüseyin Kıyak moderatörlüğünde Bülent Aksoy, Özata Ayan, Nikos Andrikos, Yako Taragano, Murat İçlinalça ve Cemal Ünlü ile sohbet ve plak dinletisi

Üç imparatorluğun başkenti İstanbul’un farklı etnik kimliklerle zenginleşen çok dilli, çok dinli tarihi içinde – hem de altı yüzyıl boyunca ticaretin merkezi ve kültürlerin buluşma noktası olmuş Kapalıçarşı’nın benzersiz atmosferinde – müzikal bir yolculuk sunan bu konser, festivalin en özel deneyimlerinden birini vadediyor.

İstanbul’un kültürel zenginliğini yansıtan program

Çalışmalarında geçmişle günümüz, yerelle evrensel arasında köprüler kuran, yarattığı özgün projelerle müzik dünyasına her daim yeni ufuklar açan arpçı Şirin Pancaroğlu’nun müzikolog Hüseyin Kıyak ile tasarladığı ‘Köklere Seyir: İstanbul’un Sesi’ şehrin Rum, Yahudi, Ermeni ve Müslüman toplumlarının müziklerinin tarihsel sürecine ve etkileşimine dair nadiren duyulabilecek birbirinden güzel örnekleri dinleyicilerle buluşturacak.

İstanbul’daki farklı dinlerin mekânlarının müziğe katkısını vurgulamak üzere Ahrida Sinagogu’nun Sesi, Galata Mevlevihanesi’nin Sesi, Fener Rum Ortodoks Patrikhanesi’nin Sesi ve Üç Horan Kilisesi’nin Sesi alt başlıklarıyla kurgulanan programda dini müziklerin yanı sıra din dışı besteler de yer alacak. Üst başlığındaki “seyir” kelimesiyle Osmanlı müziğindeki makamların hareket şekillerini içeren kurallarla bu kurallara göre oluşturulan melodik yapıya verilen isme de gönderme yapan bu özel konser, Osmanlı İstanbul’unun çok sesli yapısını gösteren, bestecilerinin etnik kimliklerine bakılmaksızın eserlerin müzikal formlarına göre seslendirildiği Kürdilihicazkâr Faslı ile son bulacak.

• Mekâna giriş Kapalıçarşı Kürkçüler Kapısı’ndan yapılacaktır.
• Kategori içi koltuklar numarasızdır.

İki mübadil konserde yan yana oturunca müzik festivalinin yol haritası çıktıİki mübadil konserde yan yana oturunca müzik festivalinin yol haritası çıktı

Tarih Seans Salon Bilet
26-05-2024 19:00 Kapalıçarşı, Kalpakçılar Caddesi Bilet Al