Sanatçı Ahmet Güneştekin Türkiye’nin sanatçıları için çok önemli olacak bir hamle yaptı.
Konuyu Ertuğrul Özkök’ün yazısından öğrendim. Güneştekin Venedik’in en prestijli binalarından Plazzo Gradenigo’yu satın aldı. Binayı daimi sergi mekanına çevirmek için de çalışma başlattı.
Binanın öneminin ne olduğunu ve bina içi yapılan çalışmaların nasıl gittiğini öğrenmek istiyorsanız Özkök’ün yazısını mutlaka okumalısınız.
Ben bina hakkında ilave, yeni bilgi vermek için yazmıyorum bu yazıyı.
Sadece Güneştekin’in bu büyük hamlesinin Türk sanatının geleceği açısından ne anlamı olabileceğini düşünmemiz için yazıyorum.
Çağdaş sanatı anlamak üzerine yapmakta olduğum çalışma için oldukça uzun bir okuma listem vardı.
okuduğum kitaplar arasında sanat dünyası ve sanat ortamları hakkında eğlendirirken düşündüren Sarah Thornton’un ‘Seven Days in the Art World’ kitabı da var.
bu kitabında Bayan Thornton ilginç bir yöntem kullanmış.
Sanat dünyasını veya sanat ortamlarını tanımlayan, oluşturan unsurlar olan akademiler, sanat panayırları, önemli ödüller, sanat dergileri, stüdyolar ve bienallerde günler geçirmiş ve bilgiyle de desteklenen deneyimlerini yazmış.
Bienal denince de akla ilk gelen Venedik Bienali tabii ki. Dört ay önce kitabın Venedik Bienali ile ilgili bölümü okuduğumda çok etkilenmiştim. Bienaldeki güç hiyerarşisinin ne olduğunu ve ilişkilerin nasıl sürdüğünü anladıkça bienalde sanatçı pavyonlarının konumunu ve bunların şehirdeki yerinin hayati önemini kavradığımı sanıyorum.
Örneğin bazı pavyonlar içinde kaliteli sanat sergilense dahi bienalde sergilendikleri alan yerleşik güç hiyerarşisi tarafından önemli olarak algılanmıyorsa o sanat da hak ettiği değeri ve takdiri bulamıyormuş.
Şimdi bütün bunları bilerek Özkök’ün yazısını okuduğumdan Ahmet Güneştekin’in yaptığı işin önemini çok daha iyi kavrayabildim.
Düşünsenize bundan sonra Türk sanatçılar ve tabii ki Ahmet Güneştekin sadece bu önemli ve stratejik konumlu binada eser sergileyebildikleri için diğer ülke sanatçılarına göre her bienale bir, hatta birkaç adım önde başlayabilecek.
Bu bir adım önde olmanın ne kadar önemli olacağını tahmin edemezsiniz. Sıradan insanların ziyaretine açılmadan önce daima esas alıcılar, sanat dünyasının güçlüleri önceden, kalabalıklar olmadan geziyor Bienali. Ve hepsi de ilk önce iyi tanınan önemli konumdaki alanlara giderek başlıyor keşiflerine ve satın almalarına
Ahmet Güneştekin sayesinde bundan sonra Türk sanatçıların sanatı dünyanın en önemli bienallerinden birinde o bina dolayısıyla sanat dünyasının güçlüleri ve zengin alıcılar tarafından ilk görünenler arasında olacak.
Önümüzdeki yıl dünyanın en önemli sanat olayı olacak bienalde bu prestijli binada yaşanacakları duyunca bence çok şaşıracaksınız.
Güneştekin’in son duyurusuna göre “Günestekin Art Refinery Venice”e dönüştürülecek Palazzo Gradenigo 2024’ün sonbaharında kapılarını sanat dünyasına açacak.
Olacakları düşündüğümde vallahi çok heyecanlanıyorum bütün bu yapılanlardan dolayı.
3 Aralık 2024 - Türkiye’yi hedef alan evanjeliklerin Işık Ablası
2 Aralık 2024 - HTŞ büyük ABD-İsrail planının parçası olabilir
1 Aralık 2024 - Soyut sanatın müziği
30 Kasım 2024 - Trump’ın Türkiye karşıtı derin savaşçısı tekrar gündemde
29 Kasım 2024 - Trump galiba yine ‘gizli kabine’ oluşturuyor