Macron şova doymuyor: Bu kez hayır amaçlı futbol maçına çıktı
24. Sidney Bienali, On Bin Güneş temasıyla kapılarını sanatseverler açtı. 10 Temmuz'a kadar devam edecek bienalde Türk sanatçılar da yer alıyor. Bienale 45 ülkeden 115 sanatçı katılıyor.
24. Sidney Bienali başladı. 10 Temmuz’a kadar devam edecek bienalin teması On Bin Güneş olarak açıklandı. Günümüzün en prestijli sanat etkinliklerinden biri olarak kabul edilen ve yarım asırlık bir geçmişe sahip bienale Türkiye’den de sanatçılar katılıyor. 45 ülkeden 115 sanatçının katıldığı sanat etkinliğinde Köken Ergun ve Özgür Kar da yer alıyor.
Cosmin Costinas ve Inti Guerrero küratörlüğünde düzenlenen 24. Sidney Bienali’nde Türk sanatçılar, SAHA’nın desteğiyle Avustralya’da. 2011 yılında kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşu olarak faaliyete geçen SAHA, o tarihten bu yana sanatçılara fon ve programlar sunuyor.
Türkiye’den davet edilen sanatçı Köken Ergun sergiye ‘Heroes, Dead, Tourism’ başlıklı video çalışmasıyla katılırken; Özgür Kar, dans eden iskelet veya ‘Danse Macabre’nin (Ölüm Dansı) ana motifiyle ‘White Bay Elektrik Santrali’nde sergilenecek mekâna özgü bir enstalasyon üzerinde çalışıyor.
Film çalışmalarıyla da tanınan Köken Ergun, Yunan edebiyatı ve sanat tarihi üzerine iki ayrı yüksek lisans çalışması yaptıktan sonra Amerikalı tiyatro yönetmeni Robert Wilson ile çalıştı. video ve film ile ilgilenmeye başladı. Video yerleştirmeleri Katmandu Trienali 2077, Jakarta Bienali, Paris’teki Palais de Tokyo, Salt İstanbul, Stedelijk Museum Bureau Amsterdam ve Casino Luxembourg’da sergilendi. Ergun’un filmleri 2007 Rotterdam Film Festivali’nde kısa film dalında Tiger Ödülü’ne ve 2013 Berlinale’de Özel Mansiyon Ödülü’ne layık görüldü.
Hollanda’da yaşayan Özgür Kar, seslendirme sanatçıları ve enstrümantalistlerle çalışıyor. Özgür Kar’ın işlerinin teatralliği, ürkütücülüğün ya daçağdaş varoluşçuluğun tonal gösterilerine dayanıyor.
Bienalin eş küratörleri Cosmin Costinas ve Inti Guerrero, yarım yüzyılı geride bırakan Sidney Bienali’ni kutlama kavramını hem bir yöntem hem de bir sevinç kaynağı olarak öneriyor. Serginin temasında kolektif direniş, güç ve coşku mirasları yeniden ele alınırken, serginin içeriği bir ışık ve parlaklık karnavalı olarak kurgulanıyor.