‘Tereddüt Çizgisi’ Zürih Film Festivali’nin en iyisi
80. Venedik Film Festivali'nde 'Yurt'tan sonra dün de genç yönetmen Selman Nacar'ın 'Tereddüt Çizgisi' filminin dünya prömiyeri yapıldı. Festivalin Orizzonti Bölümü’nde yarışan film, başrolde oynayan deneyimli oyuncu Tülin Özen'in üst düzey performansıyla övgü aldı.
Bir fabrikada yaşanan ölümlü bir kaza sonrası yaşananları anlattığı ilk filmi ‘İki Şafak Arasında’ filmiyle Anadolu sermayesinin hukukla ve vicdanla sınavını beyazperdeye taşıyan genç yönetmen Selman Nacar’ın ikinci filmi ‘Tereddüt Çizgisi’nin 80. Venedik Film Festivali’ndeki dünya prömiyeri dün yapıldı.
Festivalin Orizzonti Bölümü’nde yarışan filmi ilk gösterimine Selman Nacar’la birlikte oyuncular Tülin Özen, Oğulcan Arman Uslu, Gülçin Kültür Şahin, Erdem Şenocak, Okan Avcı, Buket Gülbeyaz, Zeynep Tözüm, Ahmet Kutlu ve film ekibi katıldı. Bol bol alkış alan filmin yıldızı ise ilk gelen yorumlara göre başrolde oynayan Tülin Özen.
Selman Nacar'ın ikinci uzun metraj filmi "Tereddüt Çizgisi"nin dünya galası bugün Venedik'te yapıldı. "Tereddüt Çizgisi" de bol bol alkış almış gözüküyor.
Video için @deryatarim teşekkürler. pic.twitter.com/HzL9VgQSQo— Yamac Okur (@YamacOkur) September 4, 2023
Hollywood Reporter’da çıkan inceleme yazısında “Başroldeki Tülin Özen, kendi kırılganlığına ayıracak vakti olmayan, zeki bir profesyonel olarak mükemmel, sıkı kontrol altına alınmış bir performans sergiliyor” yorumu yapıldı.
Nacar ilk filminde Anadolu sermayesinin kendi çıkarları uğruna yasaları işlevsiz kılma çabasını anlatırken bu sefer adalet sisteminin kalbi adliye koridorlarında dolaştırıyor kamerasını. Avukat Canan’ın masum olduğuna inandığı ve uzun süredir savunduğu bir cinayet zanlısının hüküm duruşması gününde kendi vicdanıyla yüzleşmek zorunda kalmasının hikayesi anlatıyor.
İdealist bir ceza avukatı olan Canan’ın hayatı, gündüzleri adliyede, geceleri ise hastanede solunum cihazına bağlı yaşayan annesinin yanında mekik dokuyarak geçmektedir. Uzun süredir emek verdiği bir cinayet zanlısının karar duruşması gününde Canan; annesi, hâkim ve sanığın hayatını etkileyecek ahlaki bir tercih yapmak durumunda kalır.