Köpeğe önce çarptı, sonra da üstünden geçti; gözaltında
Baba filminin kült sahnesindeki detay meğer planda hiç yokmuş. Marlon Brando'nun kucağındaki kedi, yönetmen Francis Ford Coppola tarafından stüdyoda gezerken bulunmuş. Coppola, stüdyonun maskotu haline gelen kediyi Brando'nun kucağına bırakmış ve çekimlere öyle başlamış.
‘Baba’ filminin efsane açılışı 40 yıldır hafızalardaki tazeliğini koruyor. Cenaze levazımatçısının ‘Amerika’ya inanıyorum’ sözüyle başlayan ve Vito Don Corleone’den yardım dilediği sekanstaki diyalog ‘Amerikan Rüyası’ ve adalet duygusuna dair muhteşem bir sinematografik eleştiri. Bu sahnede Don Corleone rolündeki Marlon Brando’nun kucağındaki kedi, meğer çekim planında yokmuş. 1972 yapımı sinema başyapıtında bu olayın hikâyesi ortaya çıktı. Filmlerinde çekim planlarına olan sadakati ve kusursuzluk arayışıyla bilinen yönetmen Francis Ford Coppola, yapımların renk katabilecek eklemeleri yapmaktan da çekinmeyen biri.
Baba filminin 1971 yılında Paramount Stüdyoları’nda gerçekleşen çekimlerinde ortalıkta dolaşan şirin kedi, bir anda filmin kahramanlarından birine dönüştü. Hatta metaforik simgelerden birine dönüştü. Stüdyonun maskotu olan kediyi etrafta dolaşırken yakalayan yönetmen Francis Ford Coppola, kimseye bir şeyler söylemeden Marlon Brando’nun kucağına bıraktı. Sonrasında da etraftakilerin şaşkın bakışları arasında sinema tarihinin başyapıtlarından birine dönülecek filminin çekimleirne başladı.
Film hakkında yıllar sonra bir röportajında konuşan Francis Ford Coppola o anlar hakkında şunları söyledi: “Kediyi stüdyoda dolaşırken gördüm ve tek kelime etmeden alıp Marlon’un kucağına verdim”. Kedilerle daha doğrusu genel olarak hayvanlarla arası çok iyi olan Marlon Brando, bu durumu hiç sorgulamamış ve Coppola’nın kucağına bıraktığı kediyi benimseyerek sevmeye başladı. Brando ve kedinin arasındaki uyum, filmin açılış sahnesinde de gözlerden kaçmıyor.