Öpüşme sevişme sahneleri dünyanın her yerinde zaman zaman sorun olur. Bizde bu sorunlara bir de oyuncuların partnerleri, eşleri ekleniyor. Merak ediyor musunuz, kim kıskanıyor, kim doğal buluyor? Setlerde krize sebep olan olaylar...
‘Kızılcık Şerbeti’nin oyuncuları Sıla Türkoğlu ile Doğukan Güngör arasında sezon başından bu yana devam eden gerginlik, bir ay önce Cannes’da gittikleri fuarda tatlıya bağlandı. Ekip araya girdi, aylar süren küslük sona erdi. Peki olay neydi derseniz, söyleyelim; ‘öpüşme krizi.’…
Sıla Türkoğlu geçen yaz meslektaşı Alp Navruz’la aşk yaşamaya başladı. Kışın da ayrıldılar. Sıla Türkoğlu bu süre içinde dizi partneriyle öpüşme, yakınlaşma sahnelerini istemedi. İddiaya göre; bu kararı o günlerdeki sevgilisi Alp Navruz almıştı. Doğukan Güngör bunu duydu, bir Youtube programında dalga bile geçti. İpler gerildi. Kriz Doğukan’ın adım atmasıyla bitti.
Yıldız rapçi ‘Block 3’ ise, ‘Korkma Ben Yanındayım’ dizisinde oynayan sevgilisi Nilsu Berfin Aktaş’ı, rol arkadaşıyla öpüştü diye terk etti. Üstelik sevgilisine “Beni aldattın, senden bu ihaneti beklemezdim” diye bağırmış. Nilsu Berfin Aktaş ise sevgilisine “Bu benim işim” diye resti çekmiş! İddialar şu yönde; ‘Block 3’ ayrıldığına bin pişman, ancak Nilsu affetmiyor. Zaten iş çevresi de genç oyuncuyu “Bu tip bir ilişki, kariyerini zedeler ve bitirir” diye de uyarmış.
50 yıllık tiyatrocu Nevra Serezli de diyor ki; “Rapçi çocuğun yaptığı ne saçma! Kızı, boşuna üzmüş. Mühim olan rol bittikten sonra ne olduğu? Valla dünya kadar film çevirdim, bir tane öpüşme denk gelmedi. Ama eşim Metin’e hep böyle sahneler gelirdi. Ben hiç kıskanmazdım.”
Bir kıskanmayan eş de Kenan Doğulu… Eşi Beren Saat’in, Kıvanç Tatlıtuğ’la başrolünü paylaştığı ‘İstanbul İçin Son Çağrı’ adlı yapımdaki sevişme sahnelerinden hiç rahatsız olmadı. Filmi ilk kez galada izledi. Çıkışta “Beren işini en iyi, en üst düzeyde yapıyor” dedi.
Örneğin Neslihan Atagül-Kadir Doğulu arasında da böyle kurallar yok. Kıvanç Tatlıtuğ’u, eşi Başak Dizer hiç kıskanmıyor. “Bu onun işi, karışamam” diyecek kadar da rahat.
Çağatay Ulusoy öpüşme sahnelerinde gerildiğini itiraf etti. Fahriye Evcen-Burak Özçivit çifti ‘nazik sahneleri’ olan yapımlara sıcak bakmıyor.
Serenay Sarıkaya, Pınar Deniz ve Farah Zeynep Abdullah’ın katı kuralları yok. Ama senaryodaki bu sahneleri çok ince eleyip sık dokudukları biliniyor.
Dijital platformlarla artan öpüşme, sevişme sahneleri için bazı yapımcı ve yönetmenlerin de geliştirdiği, daha doğrusu ABD ve Avrupa’daki setlerden transfer ettikleri bir yöntem var: ‘Mahremiyet Koçluğu’… Şöyle ki; başrol oyuncuları öpüşme, sevişme sahnesine koçlar tarafından hazırlanıyor. Bu koçlar, oyuncuların gerilmesini engelliyor, sahnenin doğal akışında olması için çalışıyorlar.
“Peki bu işler eskiden nasıl oluyordu” derseniz, ‘Türkan Şoray Kuralları’ hatırlatmakta yarar var. Şoray’ın, o dönemki hayat arkadaşı Rüçhan Adlı tarafından hazırlanan 18 maddelik sözleşme, yapımcıya sunulurmuş. Yapımcı imzayı atarsa Türkan Şoray filme başlarmış. İşte bazı maddeler…1) Türkan Şoray senaryoyu beğenmezse, yeni senaryo yazılır. 2) Başrol erkek oyuncu için Türkan Şoray’ın onayı şarttır 3) Filmde öpüşme ve açık sahne olmayacaktır. 4) Afişte adı, başta ve tek yazılır. 5) Çalışma saatleri 08.00 ile akşam 19.00 arasındadır. 6) Türkan Şoray pazar günleri çalışmaz, İstanbul dışına çıkmaz.
Türkan Şoray bu listedeki 3 numaralı kuralı 1983deki ‘Mine’ filmiyle yıktı. Cihan Ünal’la yatak sahnesi o dönem olay yarattı. Geçenlerde “Kuralları nasıl yıkmıştınız, ne olmuştu” sorusuna şöyle cevap verdi: “Kanunları yıktığım Cihan Ünal, hemen sonra kocam oldu.”