Uranüs’ün kuzey kutbunda dönen siklonu NASA ilk kez görüntüledi

NASA'dan bilim insanları Uranüs'ü incelerken gezegenin kuzey kutbunda bulutların altında dönen havanın daha sıcak ve kuru olduğunu öngörerek bunun bir siklon olabileceğini belirtti. Araştırmacılar Uranüs'teki siklonun Satürn'deki fırtınalara çok benzediğine işaret ediyor.

Bilim Teknoloji 28 Mayıs 2023
Bu haber 1 yıl önce yayınlandı
Uranüs'teki siklonun Satürn'deki fırtınalara benzediği belirtiliyor.

Uranüs’ün atmosferiyle ilgili araştırma yapan NASA’dan bilim insanları, gezegenin kuzey kutbunda bulutlarının altında dönen havanın daha sıcak ve kuru olduğunu öngörerek, bunun bir siklon olabileceğini söylüyor.

Bilim insanları, Güneş etrafındaki turunu 84 yılda tamamlayan Uranüs’ün kutuplarının uzun süredir Dünya’ya bakmadığı için kutup bölgeleri üzerindeki atmosferin incelenemediğini vurgularken, 2015’ten itibaren daha iyi bir görüş yakalanabildiği için kutuplardaki atmosferin derinlemesine incelenebildiğini açıkladılar.

Uranüs’teki siklonun, Satürn’deki fırtınalara çok benzediğine işaret eden araştırmacılar, atmosferin merkezinde sıcak ve kuru hava bulunan belirgin bir şekle sahip olduğunu belirtti. Araştırmanın baş yazarı Alex Akins durumu şöyle açıklıyor: “Bu gözlemler bize Uranüs’ün öyküsü hakkında çok daha fazla şey anlatıyor. Gezegen düşünülenden çok daha dinamik bir dünya. Uranüs sadece düz mavi bir gaz topu değil. Örtüsünün altında çok şey oluyor.”

Yapılan yeni keşfin, gezegenlerin ister kayadan ister gazdan oluşsun, atmosferlerinin kutuplarda dönen girdaplara dair belirtiler verdiğini gösterdiğine işaret edildi. Dünya’daki fırtınaların suyun üstünde oluşarak yer değiştirdiği, Satürn ve Uranüs’teki fırtınaların ise kutuplarda sabit olduğu belirtildi.

NASA, önümüzdeki dönemde, yıllar içinde nasıl geliştiğini görmek amacıyla söz konusu siklonu izlemeyi planlıyor.

Samanyolu sandığımız kadar aykırı değil, Darth Vader'ın 'evi' Mustafar gerçek olduSamanyolu sandığımız kadar aykırı değil, Darth Vader’ın ‘evi’ Mustafar gerçek oldu