Can Bonomo ‘Kara Konular’ ile karşımızda
Büyük Ev Ablukada üçüncü stüdyo albümü 'Defansif Dizaynı' yayınladı. Araya bir konser albümü girse de, en son 2017 yılında yayınladıkları 'Fırtınayt'tan bu yana merakla beklenen albüm bu hafta Müzik Radarı'nda.
“Sevmedin mi beni hoşçakal kadar” sorusunun üzerinden altı yıldan fazla geçti. 2017 yılında yayınlanan ‘Fırtınayt’ albümü Büyük Ev Ablukada tarihinde kuşkusuz en özel çalışmalardan biri olarak yerini aldı. Şimdi sırada birkaç gün önce dinleyiciyle buluşan ‘Defansif Dizayn’ın yolculuğu var. Bu yolculuğun başlaması neredeyse iki yıldır bekleniyordu. Zira albümün ismi 2022’nin ortalarından beri belliydi. Bartu Küçükçağlayan’ın müjdesinden aylar sonra albüm nihayet tüm dijital platformlarda. Sosyal medya ve ekşisözlük gibi ortamlara göz attığımızda dinleyiciler uzun bekleyişe değdiği görüşünde. Albümde saksafonun Türkiye’deki en büyük virtüözlerinden Korhan Futacı, İmer Demirer ve Tophane Noise Band de yer alıyor.
2012’de yayınladıkları ‘Full Faça’ albümüyle alternatif müzik alemine iddialı giren Büyük Ev Ablukada ismine ilham veren Turgut Uyar’ın aynı adlı şiirini yeni nesillere ezberletmekle kalmayıp konser performanslarıyla da kulaktan kulağa yayılan ün kazandı. 2017’deki ‘Fırtınayt’ albümü adeta sessiz ve derinden gelip belki de son birkaç yılın en başarılı albümlerinden biri olmayı başardı. Hâl böyle olunca talepkar dinleyici devamını beklemeye başladı. ‘Fırtınayt’ 2017’de yayınlandıktan sonra peşi sıra gelen konserlere rağmen yeni şarkılar da kağıtlarda hayat bulmaya başladı ve ‘Defansif Dizayn’ albümünün tüm şarkıları aslında daha pandemi başlamadan çok büyük orada tamamlanmıştı. Aradan geçen sürede şarkılar bir nevi yıllandı. Tabii bu esnada 2020 yılında yayınladıkları EP’leri ‘Efsanelere Dadanmak’ı da es geçmeyelim.
Bartu Küçükçağlayan yeni albümleri ‘Defansif Dizayn’ için BantMag‘den Hakan Dedeoğlu’nun sorularını yanıtlarken albümün kayıt sürecini anlatıyor ve bunu diğer çalışmalarıyla da karşılaştırıyor. Albümün kayıt sürecinin çok zor geçtiğini söyleyen Küçükçağlayan bunun nedenini “vedalaşamamak” olarak tanımlıyor. Stüdyoda çalmaya başladıklarındaki ilk versiyonun kendilerini asla tatmin etmediği söyleyen grubun solisti, albümün bu ince eleyip sık dokuma sürecinin ardından dinleyiciyle buluştuğunu söylüyor. Öyle ki 2022’de albümün kayıtları neredeyse sil baştan yapılmış.
Albümün habercisi olan ‘Yangın Akvaryum’ altı ay önce dinleyiciyle buluşmuş, ‘Defansif Dizayn’a dair beklentiler arşa çıkmıştı. Arada geçen sürede verdikleri konserlerde de albüme dair küçük ipuçlarını paylaşan grup dokuz şarkıdan oluşan yeni çalışmalarında yarattıkları o Büyük Ev Ablukada tarzını sürdürüyor. Yeni bir haftaya başlar gibi ‘Pazartesi’ şarkısıyla başlayan albüm açılış şarkısında pandemiyle geçen 2020 yılına gönderme yapmayı ihmal etmiyor. ‘Defansif Dizayn’ın genelinde olduğu gibi albümün ikinci şarkısı ‘Şiraze’de de üflemeli çalgıların sesi içimize işliyor. Bir yanıyla rock bir yanıyla da caz, bolca alternatif sesler ve sözler…
Spotify’daki dinlenme rakamlarına göre şu ana kadar albümün en çok dinlenen şarkılarından biri ‘Beklediğim Gibi’. ‘Oh Be’ye geldiğimizde mikrofonu Gülin devralıyor. Devamındaki ‘Kopuk Uçurtma’da ise Büyük Ev Ablukada korosu enstrümanları ve sesleriyle karşımıza çıkıyor. Tophane Noise Band’ın sesleriyle renklenen ‘Karargah’ sözleriyle de albümün öne çıkan şarkılarından. Albümdeki bir diğer parça ‘Feel’ “ne çok hata yaptık affederek” deyip bizi kelime oyunlarıyla baş başa bırakıyor.
Konser performansları mutlaka izlenmesi gereken topluluklardan biri olan Büyük Ev Ablukada sezon boyunca ayda iki kez DasDas’ta konser verecek. Başka kentlerdeki konserlerin akıbetini zaman belirleyecek. Grup mayıs ayında önce Berlin, ardından da Amsterdam konserleriyle Avrupa semalarını da ablukaya almaya hazırlanıyor.