Aradığınız ‘Umut’a ulaşılabiliyor mu?
28. İstanbul Tiyatro Festivali'nde William Shakespeare'in 'Hamlet'inden sonra sırada Sırbistan Ulusal Tiyatrosu'nun sahnelediği ve gösterildiği ülkelerde büyük beğeni toplayan 'Macbeth' var. Oyun bugün saat 20.00'de CRR Konser Salonu'nda.
28. İstanbul Tiyatro Festivali’nde William Shakespeare’in Marin Sorescu Ulusal Tiyatrosu’nun sahnelediği ‘Hamlet’ ‘Hamlet’ seyirciyle buluştu. Sırada Shakespeare’in bir başka klasiği olan, Sırbistan Ulusal Tiyatrosu’nun sahnelediği ‘Macbeth’ var. Oyun bugün saat 20.00’de Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda festival kapsamında ilk kez seyirciyle buluşacak.
Nikita Milivojević uyarlayıp yönettiği ‘Macbeth’ büyük övgüler alan bir yapım. Estetik olduğu kadar kışkırtıcı rejileriyle Avrupa’dan Amerika’ya farklı izleyici kitlelerini derinden etkilemeyi başaran Nikita Milivojević, özellikle özgün Shakespeare yorumlarıyla anılıyor. Bol ödüllü yönetmen Sırbistan Shakespeare Festivali için sahnelediği ‘Macbeth’te spot ışığının altına ‘rüya’yı koyuyor ve kabare, pantomim, gölge tiyatrosu öğelerini müzikle de iç içe geçirerek aynı anda hem zamansız hem çağdaş olabilen gerçeküstü bir dünyayı incelikle şekillendiriyor.
Shakespeare’in oyunlarında sıklıkla kullandığı rüya öğesi, ‘Macbeth’te özellikle belirgindir. Milivojević oyunu yorumlarken Macbeth’in I. Perdedeki “Olmayan bir şey olandan çok sarsıyor beni: Tek o kalıyor ortada, o olmayan şey” sözlerinden yola çıktığını belirtiyor: “Cadılar Macbeth’e kehaneti bildirdiği andan itibaren gerçeklik onun için bir kâbusa dönüşür. Her şey kararmış zihninin ürünü gibidir. Gerçekle kurgu, imkânlıyla imkânsız birbirine öylesine karışır ki biri nerede bitip diğeri nerede başlıyor ayırt edemez. Böylesi kaotik, ‘gerçekdışı’ bir dünyanın günümüzde yaşadıklarımızı da oldukça doğru bir şekilde tarif ettiğini düşünüyorum.”
30 yılı aşan kariyeri boyunca ülkesinde almadığı tiyatro ödülü neredeyse kalmamış Sırp yönetmen Nikita Milivojević, Uluslararası Belgrad Tiyatro Festivali’nin direktörü olduğu gibi Sırbistan Shakespeare Festivali’nin de kurucu direktörü. Cesur ve yenilikçi yorumlarıyla klasikleri 21. yüzyıla taşıyan Milivojević, Shakespeare’in Globe Tiyatrosu’nda yazarın ‘V. Henry’ oyununu yönetti; Atina’da sahnelediği Dostoyevski’nin ‘Suç ve Ceza’sı yılın kültür olayı olarak nitelendirilirken Çehov’un ‘Üç Kız Kardeş’iyle Yılın En İyi Yönetmeni seçildi.
🔴 ‘Macbeth’ bugün ve yarın saat 20.00’de Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda. Bilet almak için tıklayınız.
Günün ikinci oyunu Kumbaracı50 yapımı olan, Yiğit Sertdemir’in beş yıllık bir aradan sonra kaleme aldığı ilk oyunu ‘Bagajdaki Balta’. Alan İstanbul’da saat 20.00’de izleyiciyle buluşacak oyunda Pınar Güntürkün, Aziz Caner İnan oynuyor. Güntürkün’ün 2022 Afife Tiyatro Ödülleri’nde Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu seçilen de hatırlatalım. Oyuna gelirsek…
Bir zamanlar yaşanmış ve olamamış bir aşkın özneleri bir gece vakti park edilmiş bir arabanın önünde buluşur ve geçmiş, bugün, yarın konuşulurken zamanlar, kişiler, türler birbirinin içine girer. “Belirsizlik, uçurumdan atlayıp aşağı düşememek gibi bir şey” olur ve bagajda gerçekten bir balta olup olmadığı sorusu da havada asılı durur.
Kumbaracı50 kurulduğu 2009’dan bu yana her sezon repertuvarına kattığı yeni yapımlarla ülkemizin en üretken özel tiyatrolarından biri. Ayrıca Beyoğlu’ndaki az sayıda sahneden biri olarak farklı topluluklara ve performanslara da ev sahipliği yapıyor. ‘Bagajdaki Balta’ topluluğun 51. yapımı, Yiğit Sertdemir’in ise kaleme aldığı 16. oyun.
🔴 ‘Bagajdaki Balta’ bugün ve yarın Alan İstanbul’da saat 20.00’de sahnelenecek. Bilet almak için tıklayınız.