Yerebatan Sarnıcı’nda bir efsun: Kristal heykeller her yerde
İstanbul Modern, Renzo Piano imzasını taşıyan yeni müze binasındaki ilk fotoğraf sergisinde Nuri Bilge Ceylan’ı ağırlıyor. Sergi sanatçının Türkiye’nin yanı sıra, Hindistan, Gürcistan, Çin, Fas ve Rusya gibi dünyanın farklı coğrafyalarında çektiği 22 büyük portreden oluşuyor.
İstanbul Modern’in Renzo Piano imzası taşıyan yeni binası mayıs ayında kapılarını ziyaretçilere açmıştı. Türkiye’nin ilk çağdaş sanat müzesi olma özelliği taşıyan yapı yeni görünümüyle birlikte özel sergilere de ev sahipliği yapmaya başladı. Bunlardan biri de Nuri Bilge Ceylan’ın dünyanın dört bir yanında çektiği fotoğraflardan oluşan ‘Başka Bir Yerde’ adlı sergisi.
İstanbul Modern, Nuri Bilge Ceylan’ın Türkiye’nin yanı sıra, Hindistan, Gürcistan, Çin, Fas ve Rusya gibi dünyanın farklı coğrafyalarında çektiği 22 büyük portreye ev sahipliği yapıyor. Portreler ilk kez ‘Başka Bir Yerde’ sergisi kapsamında sanatseverlerle buluşuyor.
Karakterlerin içinde yaşadıkları doğa ve yapılı çevreyle kurduğu ilişkiler, özenle kurgulanmış fotografik atmosfer, dramatik ışık kullanımı, renklerin birbirleriyle diyaloğu, abartısız duygular ve sakin yüz ifadeleri İstanbul Modern’deki sergide fotoğrafların tipik özellikleri olarak dikkat çekiyor. Ceylan’ın çalışmaları yaşamlarımızın yaşadığımız coğrafyadan ayrı değerlendirilemeyeceğini akla getirmekle birlikte, aynı zamanda bizi birbirimize bağlayan insani deneyimlerin derinliğine de işaret ediyor.
İstanbul Modern’deki sergi, insanların sürdürdüğü hayat mücadelelerini, yalnızlıklarını, zaman zaman can sıkıntılarını ve melankolilerini görünür kılan Ceylan, coğrafyalar arasındaki farklılıklardan ziyade ortak duygulara odaklanıyor. Ceylan’ın fotoğraflarında gördüğümüz kendine özgü biçimsel dil, hayal gücümüzü harekete geçirerek gitmediğimiz ve deneyimlemediğimiz coğrafyalara ve insanlara yakınlık hissetmemizi sağlıyor. Nuri Bilge Ceylan’ın sergisinin küratörlüğünü İstanbul Modern Fotoğraf Küratörü ve Bölüm Yöneticisi Demet Yıldız Dinçer üstleniyor.