Ajda Pekkan’dan protokole fırça: Öyleyse konsere gelmeyin
Bu sene sahnelerde 60. yılını kutlayan Ajda Pekkan her zamanki iddialı duruşuyla ikonik pozlara imza attı. Vogue'un kendisi için özel hazırladığı sayıya pozlar veren Ajda Pekkan 60 yıla aşılması zor bir kariyer inşa etti. 24 Nisan'da okurla buluşacak olan dergide Ajda Pekkan'a dair detaylar mevcut.
Türkiye’nin popüler kültür tarihini yazmaya kalksak bunun tek bir cildi muhakkak Ajda Pekkan’a dair olur. Sahnelerle iç içe 60 yılı geride bırakan Ajda Pekkan hâlâ ikon, hep bir ikon. Bugüne kadar yüzlerce kez dergi kapaklarını süsleyen Ajda Pekkan bu istatistiğine bir yenisini daha ekledi. Vogue dergisinin kendisi için hazırladığı özel sayıya pozlar veren Ajda Pekkan, en ışıltılı haliyle derginin kapağını süsledi. Çekimlerin moda direktörlüğünü yapan Ceylan Atınç, “Ajda her şeyi o kadar iyi taşıyor ki, bana çok az iş düştü” dedi. Ajda Pekkan’a adanan Icon, 24 Nisan’da okurla buluşacak.
12 Şubat’ta 77. yaşını kutlayan Ajda Pekkan, sanatta da 60. yılını kutluyor. 1963 yılında Ses dergisinin düzenlediği yarışmayla sinema oyunculuğuna adım atan Ajda Pekkan’ın sanattaki yolculuğu da başlamıştı. Aynı yıl Zafer Davutoğlu’nun yönettiği ‘Adanlı Tayfur’ filmiyle ilk başrol deneyimini yaşayan Ajda Pekkan, 50’ye yakın filmde rol aldıktan sonra mutluluğu müzik kariyerinde buldu.
Fikret Şeneş’in ithal bestelere yazdığı sözler Ajda Pekkan’ın sesiyle hayat bulurken bir popstarın doğuşuna da yol açmıştı. 70’ler boyunca Enrico Macias ile yakın dostluk ve iş ortaklığı kuran Ajda Pekkan, Paris’in ünlü Olympia salonunda ‘Hoş Gör Sen’ ve ‘Sana Bana Yeter’ gibi şarkıları hem Türkçe hem Fransızca seslendirdi. O zamanlar için bu elbette çok büyük bir olaydı. Neticede popstar olmaya giden yol böyle başarılardan geçiyordu. 1977’den sonra artık Türkiye’nin süperstarı olarak anılan Ajda Pekkan, 80’li yıllara da fırtına gibi girmişti. ‘Süperstar 3’ ve ‘Süperstar 4’ albümleri büyük başarı elde eden Ajda Pekkan, dünya evine girmesi üzerine müzikal çalışmalarına uzun sayılabilecek bir ara vermişti. Ancak müzik aşkı böyle bir şey; bir noktada dönüş kaçınılmaz.
‘Ajda 90’ bu dönüşü taçlandıran ve büyük bir sükse yapan albüm olmayı başarmıştı. Batı’nın iyi yanlarını aldığımız aranjmanlar bu dönemde de karşılık buluyor Ajda efsanesi git gide perçinleniyordu. 90’lı yıllarda Fikret Şeneş’in yanı sıra Sezen Aksu, Şehrazat ve Mustafa Sandal gibi isimlerle çalışan Ajda Pekkan 1998 yılında devlet sanatçısı unvanını da kazanmıştı.
Süperstar Ajda Pekkan, milenyum değişim rüzgârlarına ayak uydurmaya kararlıydı. Artık karşımızda “cool” bir Ajda Pekkan vardı. 2006 yılında yayınladığı ‘Cool Kadın’ albümüyle Ajda Pekkan, Altın Plak ödülünü kazandı. Bu dönemin ürünleri olan ‘Flu Gibi’ ve sonrasında da ‘Aynen Öyle’ gibi şarkılarda Ajda Pekkan elektronik sesleri de iddialı bir biçimde kullanmaya başladı. Bu dönüşümü yapmak için süperstar ve cool olmak gerekiyordu ne de olsa.
Ozan Çolakoğlu, Serdar Ortaç, Bahadır Tatlıöz ve Volga Tamöz ile yaptığı çalışmalar 2010’ların yeni Ajda Pekkan’ını dinleyicilere sunuyordu. Pandemi nedeniyle konserlerine iki yıl ara veren Ajda Pekkan 2022’de Harbiye Açık Hava Tiyatrosu’nda büyük bir kavuşmayla hayranlarını selamladı. 60. sanat yılında ilk günkü ışıltısı ve iddiasıyla Ajda Pekkan gündem olmaya, yön vermeye devam ediyor.
Sanat endüstrisi giderek daha fazla süper zenginlere bağımlı hale geldi