‘Ben ölüm oldum’: Nolan’ın ‘Oppenheimer’ının ardındaki gerçek hikaye
Yılın en iddialı yapımlarından 'Oppenheimer' filmi için geri sayım devam ediyor. Christopher Nolan'ın yönettiği film temmuz ayında gösterime girmeye hazırlanıyor. Filmin gösterimi öncesi atom bombasının babası olarak anılan Oppenheimer hakkında konuşan Nolan, Amerikalı fizikçiye övgüler yağdırdı.
Yönetmen Christopher Nolan’ın yeni filmi ‘Oppenheimer’ son dönemdeki hemen hemen her yapımı gibi yazın ortasında, Temmuz ayında gösterime girecek. Amerikalı fizikçi ve atom bombasının babası olarak anılan Julius Robert Oppenheimer’ın hayatına odaklanan yapım, proje olarak açıklandığı ilk günden itibaren merakla bekleniyor. Bekleyiş devam ederken Nolan katıldığı bir etkinlikte Oppenheimer hakkındaki duygu ve düşüncelerini paylaştı.
Nolan, bilim insanı Oppenheimer’ı “yaşamış en önemli kişi” olarak tanımladı. 52 yaşındaki Nolan, Las Vegas’taki CinemaCon’da izleyici kitlesine filmden görüntüler gösterdi ve Oppenheimer’la ilgili “Onun hikayesi hem rüya hem de bir kâbus. Daha dramatik, daha yüksek riskli, dönemeçli, paradokslu bir hikaye bilmiyorum. Bu hikayeyi öğrenirken, o odada olmak ve bunun nasıl bir şey olduğunu görmek istedim. Beğenin ya da beğenmeyin, o şimdiye kadar yaşamış en önemli kişidir. İyi ya da kötü, içinde yaşadığımız dünyayı o yarattı. Onun hikâyesine inanmak için görülmesi gerekir” dedi.
Variety dergisine göre, CinemaCon’da gösterilen klipler Oppenheimer’ın ekibini bombanın geliştirilmesi sırasında sıkı sıkıya çalışırken gösteriyor. Filmde ayrıca Sovyetler Birliği’nin atom teknolojisindeki ilerlemelerine atıfta bulunuluyor ve bu da Los Alamos’taki Manhattan Projesi’nde casuslar olduğuna dair şüphelere yol açıyor.
Başrolünde İrlandalı aktör Cillian Murphy’nin yer aldığı film, 2. Dünya Savaşı sırasında Los Alamos Çölü’nde ekibiyle birlikte atom bombasını geliştiren dahi fizikçi Robert Oppenheimer’ın hikâyesini anlatıyor. Filmin oyuncu kadrosunda Matt Damon, Emily Blunt ve Florence Pugh da yer alıyor.
Dijital platformların çağında sinema deneyiminin tutkulu bir savunucusu olan Nolan, ‘Oppenheimer’ı geniş formatlı Imax’te hem renkli hem de siyah beyaz olarak çekti. Çekimler hakkında endişelenler için ise “Çok fazla siyah beyaz yoktu” dedi. Hatırlanacağı üzere Nolan, bugüne kadar çalıştığı Warner Bros.’un filmin hem sinemalarda ve hem de dijital platformlarda aynı anda yayınlanması isteği yüzünden ortaklığını sonlandırmış ve ilk kez Universal Studios ile çalışmaya başlamıştı.